onsdag 6 maj 2009

Kulmagen borta...

ja, det är sant... den har försvunnit. Men det har sin förklaring i att jag har inte ätit en smula på 7 dagar, bara druckit diverse olika vätskor. De misstänker att det är magsjuka som har invaderat min lilla kropp, men helt säkra kan man ju inte vara. De pratade även om att det kunde vara något annat som gjorde att jag mådde illa och matvägrade. Hur som helst, jag har gått ner i vikt och min lilla gubbmage har försvunnit.
Men idag återgick jag till dagis och det verkar fungera bra. Rapporterna säger att jag har ätit frukost. Som ni redan vet så blir mamma en aning hispig när jag inte äter, och denna gång var inget undantag:) Hon gick ner i vikt hon också, det gör hon alltid när jag är sjuk. Knasigt!

Jo, jag har också drabbats av något som kallas två års trots! Plötsligt visar jag mina kära föräldrar att jag har humör och att jag har väldigt bestämda åsikter när det gäller vad jag vill göra. Att slänga mig på golvet och skrika och gråta högt är något som jag har börjat göra... Detta brukar få mina föräldrars tålamod att prövas:)

Numera ligger jag även i min egna säng, den är jätte fin! Den står i mamma och pappas sovrum och det funkar faktiskt riktigt bra. Ibland händer det att jag vaknar till och är lite orolig, men då brukar mamma krypa ner hos mig en stund.

Det var allt just nu!

1 kommentar:

mormor sa...

Mamma och Pappa skall veta att du finns till,dom skall inte tro att allt är en dans på rosor.
Och mormor tror inte du är besvärlig och trotsig,dom skall veta att du finns.
Att ligga på golvet och sparka det gjorde din mamma också ibland när man inte får som man vill mormor vet hon. mamma har glömt hon blinkar med sina råddjursögon hon.