måndag 25 maj 2009

MIn första semester!

Ja, nu har jag varit på min första utlandssemester! Förra torsdagen packade mamma och pappa in mig i bilen och körde i evigheter kändes det som. Plötsligt efter några timmar dök två bekanta ansikten upp, momma och moffa! Wow vad glad jag blev att träffa dom! 
Det nästa som händer är att vi är ombord på en stor båt, med massor av folk. Det visar sig att båtens sluthamn är, Åland! Under båtresan blev jag antastad av en otäck tjej! Usch och fy för efterhängsna flickor! Hon plockade upp mig och försökte gå iväg med mig, dessutom vägrade hon låta mig vara ifred, utan tvångs kramade mig och ville inte släppa taget! Mamma och pappa var tvungen att ta mig bort därifrån, de bedömde det lite väl närgånget. Puh!
Ja, min momma och moffa tog med mig, mamma och pappa till Åland på en lång weekendtripp. 
Oj, vad roligt jag hade, jag busade massor med både momma och moffa och delade frikostigt med mig av mina pussar och kramar. Vi gjorde massor av olika saker, men det bästa av allt var nog när vi åkte efter en STOR traktor och tittade på en massa olika djur! Jag vet inte riktigt vilken jag tyckte om bäst, men traktorn den var verkligen något extra. (Jag har en viss förkärlek till traktorer) Jo, det var också roligt när pappa blev nafsad i tummen av en stor struts! Just strutsarna fick mig att brista ut i hjärtligt skratt:) 
Allt som allt var det en jätte rolig resa och mamma och pappa nickar instämmande när jag skriver, Tack så mycket mommen och moffen!  

Inga kommentarer: