söndag 19 oktober 2008

Sjuk!

Å, det har varit så synd om mig! Jag har varit sjuk sedan i torsdags.... 40 grader i feber, snuvig och blåsor i munnen. Förstår ni hur ont det gör med blåsor i munnen? Jag har inte ätit på tre dagar!
Men mamma och pappa har tagit hand om mig, jag har ätit glass och så har jag levt på kräm och mjölk. Stackars min pappa.... I fredags kväll skulle han lägga mig, men jag bara skrek och skrek, mitt i alltihopa fick han plötsligt kramp i låret:) Så han ropade på mamma att hon fick ta upp mig. När hon gjorde hade jag så mycket slem i halsen att jag kräktes..... rakt på pappas huvud! Plus att jag träffade väggen också... Mamma skrattade så att hon höll på att kissa på sig. Pappa tyckte kanske inte det var riktigt så roligt, men han flinade lite iallafall.
Idag, söndag mår jag mycket bättre! Har faktiskt ätit smörgås och druckit juice. Dessutom är jag mitt vanliga glada jag igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, inte roligt att vara sjuk. Men tur mamma får skratta lite i alla fall, i allt elände.

Anonym sa...

Inge roligt att vara snorrig och hängig. Hoppas du har fått mycket glass. Mamma tyckte jag känndes varm när hon lämna mig på dagis i morse, men ingen ringde efter mamma. När jag kom hem och mamma tyckte jag va fortfarande varm tog hon febern 39,1 hade jag, så nu har jag ätit glass o fått alvedon. Kram o krya på dig / sabina