torsdag 9 oktober 2008

Mot nya mål...

Idag, 9/10-08 är en stor dag i mitt liv... Varför undrar ni säkert, jo idag tog jag mina första steg! Mamma blev alldeles till sig, hoppade runt i köket och klappade händerna. Sekunden efter slängde hon sig på telefonen och ringde pappa. Sedan när pappa kom hem visade jag honom vad jag hade lärt mig, behöver jag säga att han blev stolt? 
Vi  behövde något positivt, det har varit några jobbiga dagar här. Mamma har varit sjuk, och jag har också blivit förkyld. Dessutom har jag fått fler tänder, så jag har varit uppe i två nätter och bara skrikit. Jag vet inte hur andra barn är, men jag skriker aldrig på det viset. Så både jag och mina föräldrar var lite oförberedda. Men vi tog oss igenom det. Det har bara blivit en bieffekt av att få TVÅ nya tänder.... Min bakdel ser ut som ett stopplyse! Eller kanske mer som en polkagris, eftersom pappa smorde in den med salva:)
Jag har även upptäckt att om jag vänder upp och ned på leksaksbacken och ställer mig på den, då når jag upp på köksbänken! Fiffigt va?! Man får inte vara dum...
Jag trivs väldans bra på dagis, jag lär mig en massa hyss. Plus att jag har massor av folk omkring mig som hjälper mig. 
Nu ska jag sova säger mamma och pappa. Imorgon ska vi knäppa kort på dagis, så jag måste få min skönhetssömn.
Godnatt!

5 kommentarer:

Linda sa...

Vilken duktig kille. Då får du lära malte att gå när ni kommer vid halloween:)

Anonym sa...

Ja nu får mamma och pappa fullt göra att jaga efter dig.För nu hinner du med mycket.Men det var ju bra att mamma fick vara hemma med dig när du tog dina första steg.Mormor önskar att hon fått se dig.Nu skall du sova gott.
Hälsningar mormor och morfar

Anonym sa...

Ja på dagis lär man sig mycket bus o hyss. Igår så bada jag o en kille i en vattenpöl på dagis så när pappa hämta mig så fick han massa blöta kläder med sig hem till mamma. Ja för hemma får man inte bada i vattenpölarna bara hoppa i dem så man passa på när man är på dagis :-). Vad kul att du går, kanske jag ska lära dig att springa när ni kommer o hälsa på i oktober, jag hoppas att mitt syskon har komit ut då, så du får träffa nya kusinen. Kram Sabina

Anonym sa...

Ska bli jättekul när ni kommer och hälsar på, det är ju snart, då kanske du har lärt dej springa,farfar hälsar

Anonym sa...

Å va du e duktig som kan gå, välta backar, klättra o få många tänder.. Ta de lite varsamt med mamma o pappa, du får inte skrämma upp dom, tänk att dom e gamla! Hihi..
Kram