lördag 28 november 2009

Tiden går...

Mamma och pappa håller på att visa mig en konstig gubbe titt som tätt.... Han är väldigt konstig och jag har inte riktigt förstått vad som är meningen med det hela, kanske ni förstår? Han är tjock, har röda kläder, stort vitt skägg och vitt hår som han gömmer under en röd luva! Tydligen är det en gubbe som jag ska hålla mig väl med, för de säger att han kommer med en massa paket, och jag älskar paket! Vi får väl se om jag träffar honom snart....
För någon vecka sedan tog mamma mig till en dam som attackerade både mig och mamma med en stor spruta! Ni har väl hört talas om svininfluensan? Vi var duktiga och gick därifrån med varsitt plåster. Det bästa av allt är att ingen av oss blev dåliga heller! Pappa däremot, han blev sjuk, stackarn! Men det gick efter någon dag.
Innan jag fick sprutan var jag jätte sjuk! Hade 41 graders feber i nästan en vecka, kräktes och sov. Det var ingen fart på mig, utan jag låg mest hos mamma och pappa. Fy bubblan vad jag var dålig, och i dessa tider är det troligt att jag hade influensan....Vilket inte är så konstigt, eftersom flera av mamma och pappas elever på skolan också hade det samtidigt. Visst har jag snälla föräldrar som släpar med sig en massa baciller hem till mig? (Ännu en nackdel med att vara barn till lärare:)

Det finns fortfarande ingen snö här nere! Här är det fortfarande gräsklippning som gäller.... Min pulka får vackert stå kvar i garaget ett tag till.

1 kommentar:

Lena sa...

Hej Walle

Du får komma hit till Östersund här har vi snö, inte så mycket men pulka går att åka!