söndag 1 november 2009

Hej allesammans!
Här hos oss har det varit ganska lugna tider, jag har varit dunderförkyld i snart 2 veckor. Men vi tror och hoppas att det börjar ge med sig nu. Eller iallafall jag hoppas det, så att jag slipper dessa nedrans ögondroppar! Gissa om att jag protesterar högljutt när mamma och pappa kommer smygandes med dom:) Den här förkylningsomgången satte det sig i näsa, ögon och mun säger de, och mina ögon klibbade ihop sig fullständigt. Så förra veckan fick mamma komma och hämta mig från dagis:) Tur i oturen kom det samtidigt som skolornas höstlov, så mamma hade inga elever iallafall.
Vi har inte gjort så mycket, pappa har målat om väggen på mitt rum. Den här tycker jag bättre om, den förra blev jag rädd för...
Idag inträffade något som gjorde mamma alldeles rörd.... Till middagen satte vi oss alla tre, på menyn idag stod det ris och korvstroganoff. Mamma och pappa förväntade sig väl inte direkt att jag skulle äta, men där fick de.... Jag satt fint och mumsade i mig min portion och min hårdbrödmacka. Den bilden av oss tre sittandes vid bordet med tända ljus ätandes middag värmde mammas modershjärta. (Behöver jag säga att hon är lite knasig?) Kanske är det där något som jag förstår när jag blir stor, men just nu tittade jag bara lite konstigt på henne....
Snart är det jul....

Inga kommentarer: