onsdag 12 augusti 2009

Stora framsteg i familjen....

Ja kära vänner, då är tiden kommen. Tidenpunkten som mamma och pappa har sett fram mot men samtidigt fruktat... Igår var dagen med stort D, jag sov för första gången i min egen säng inne på mitt egna rum! Jag sov väldigt skönt och hela natten, men mamma sprang dit lite då och då och kikade på mig. Så hon sov ju sämre:)
Inatt som var gick det lika bra. Tisdagen var för övrigt första dagen på dagis efter ett långt sommarlov, men även det gick utan problem. Jag rusade in på dagis och sökte upp den första traktor jag kunde finna...
En annan milstolpe i mitt liv är att jag även har kissat första gången på pottan! Sedan dess har jag även lyckats pricka in pottan flera gånger. Nu återstår det bara att pricka in när jag ska göra nummer 2, men det kommer väl. Man ska inte stressa sådana här saker, utan jag fixar det när jag är redo:)
Ja, jag är en stor kille nu, nummera finner jag ett stort nöje i att ligga på bilmattan inne på mitt rum och köra med bilar och traktorer. Utvecklingen går framåt, tiden rusar iväg och snart fyller jag år!
Ha det så bra alla!

2 kommentarer:

fammo sa...

vilken duktig kille du är!
Va roligt att du trivs i ditt nymålade rum.
ha det bra, och en stor kram till dig.
fammo

Faster Pia sa...

Å va du e duktig som kan sova i ditt rum! Säg till mamma att även hon ska sova på natten o inte fara o ränna i ditt rum..
Kul att va tillbaka på dagis igen o träffa alla kompisar, även om dom e en traktor.. Hihi..
Kissat på pottan minsann, så duktig! Ja stressa inte fram nr 2, de kommer de me..
Alltid lika kul att köra bil o traktor!!
Ha de bra ni me.. Hälsa mamma o pappa så gott!!
Kram