söndag 30 augusti 2009

Helgen hos familjen Lantz....

Ja, helgen är snart över och vi njuter av de sista timmarna som återstår, imorgon är det dags för dagis och arbete.
Som vanligt så har helgen passerat lugnt och stilla med fokus på att umgås med mig. Okej, mamma och pappa har väl ägnat sig åt lite äktenskapsvård också, men det där bryr jag mig inte om så mycket. Strax innan jag ska gå och sova ser jag hur de förbereder sig för sin mystid i soffan, då kommer det fram lite popcorn, godis och nån film. Emellanåt dyker det även upp ett glas vin till mamma. Detta skedde denna helg och mamma såg så glad ut när hon sjönk ner i soffan med ett glas i handen:)
På fredagen hade vi besök av våra grannar, Stina och Göran. Mamma och pappa bjöd på god mat och lite dricka till. Tror de hade ganska trevligt, för de skrattade och pratade hela kvällen.
Lördagen var pappas sovmorgon, så mamma steg upp med mig klockan 0500. Hon var visserligen lite seg, men efter en stund var det fart på henne. Då låg vi på golvet och körde bilar:) När pappa vaknade vankades det helgfrukost, och därefter begav vi oss till Örebro! Där inhandlades det lite kläder till mig och mamma. Lunch på Max och naturligtvis ett stopp i leksaksaffären! Vi gick därifrån med några presenter till mig.... (Mamma försvarar sig med att moffa en gång sa så här "har man bara ett barn, då kan man skämma bort det").
Söndagen var mammas sovmorgon, så då steg pappa upp med mig 0600 och körde bilar. Efter frukost åkte jag och mamma till ett 7 års kalas. Upptäckte något väldigt gott, chokladbollar! Det har jag aldrig ätit förut, men attans vad gott det var! Pappa pysslade hemma och när mamma och jag kom hem, då blev det lite lunch och sedan bums i säng med mig. Mamma och pappa hamnade i soffan framför en film.
Efter tuppluren gick vi ut på en promenad, matade änder! Det var jätte roligt, visserligen så hamnade mycket i min mage, men lite fick ankorna i allafall:)
Kvällen avslutades med lek och mys!
Summa kardemumma, en bra och lugn helg!

1 kommentar:

Farfar och Ann sa...

Ett stort grattis och många kramar till dig Valle på din födelsedag. Farfar ringer senare i dag.