måndag 9 mars 2009

Sjuk, igen...

Jaha, då var det dags igen. Jag är sjuk och skruttig igen. Denna gång vaknade mamma och pappa i fredags natt av att de hade ett element i sängen= jag! Jag hade feber, 39,6. Usch vad jag var skrotig då...
Lördagen kom och passerade, jag låg på soffan och i sängen hela dagen och bara sov. Åt inget och drack inte så mycket heller. Mamma började stressa upp sig (ovanligt va?), pappa var lugnare. Söndagen kom, fortfarande feber39,5. Åt inget speciellt, knaprade i mig lite plättar dock. Var lite piggare. Måndag morgon vaknar vi upp, jag är inte alls pigg så mamma stannar hemma med mig idag När hon byter blöja upptäcker hon att hela jag är täckt i röda prickar, till och med på öronen! Det är prickar överallt. Bvc tanten kommer hit och tittar på mig med sina kalla händer. Domen, 3 dagars febern. Min första barnsjukdom är därmed avklarad. 
Nu på eftermiddagen är jag ganska pigg, även om jag total vägrade att äta makaroner och köttfärssås... Till mina kära föräldrar säger jag bara.... säg hej till en trotsig, matvägrande men bedårande söt kille i sina bästa år:) 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är ju så när man är liten, man ska ha en massa sjukdommar för att bygga upp sitt immunförsvar. Så är det bara. Ät glass!

Anonym sa...

Stackars liten kille,prickig som en prickig korv och lika god.Snart är du nog piggelin igen.Drick mycket vatten.

Anonym sa...

Ja, de e ju så jobbigt att va sjuk! Men snart e du frisk igen o kan va på dagis o leka me alla barnen igen!!
Ät massor av glass, de e en bra medicin!
Kram

Anonym sa...

Ja de har jag med haft och mamma gav mig mest glass då. Matvägra de kan jag med göra, beror på vilket humör jag är på. Sen äter jag mest mat när jag är på dagis, roligare att äta med andra barn. Än med mamma o pappa. Men nu måste jag börja uppföra mig vid matbordet och visa Therese hur man ska äta fint tycker mina föräldrar för snart så är Therese så stor att de blir smak potioner :-)
Ses i påsk kram Sabina

Anonym sa...

Stackars liten, snart blir du frisk igen. Fortsätt att äta glass, det är bra. Krya på dig.

Anonym sa...

Hälsa mamma och pappa att frysa yoghurt - det är jättegott när man är liten och skruttig, dessutom kan man lura hispiga mammor att man äter nyttigt men i själva verket får i sig lite glass ;-)