söndag 31 oktober 2010

Mamma & pappa tid.....

Som ni vet så bor ju vi en bit ifrån alla i våra familjer, vilket gör att det är ganska svårt för mamma & pappa att finna tid till stunder då bara de kan mysa:) Men samtidigt är det ju bra oxå, för jag brukar hänga på det mesta och det har alltid gått bra, men ibland behöver mina föräldrar lite vuxentid....
Så igår 0730 knackade det på dörren! Gissa vem som kom.... Jo min gamla dagisfröken! Mamma & pappa hade berättat för mig att hon skulle komma och leka med mig hela dagen, och gissa om att jag blev glad:) Jag hade massor av planer för dagen, bygga lego, pussel, brottning, lekplatsen, film mm....
Mamma & pappa hade gjort sig fina för de skulle till Stockholm, gå och titta på Joe Labero och äta middag. Så de åkte iväg och jag reflekterade knappt över att de gick, för jag var redan i full fart och bygga lego med Inga-Lill:)
Mamma & pappas dag i Stockholm var tydligen väldigt lyckad, och under dagen fick de in rapporter från Inga-Lill att jag skötte mig exemplariskt....
Efter trollerishowen fanns det tid till lite strosande i affärer, vilket ledde till ny väska och plånbok till mamma och hennes favorit godis....Även några överraskningar till mig inhandlades....
På morgonen efter vaknade jag i vanlig ordning, kom in till mamma & pappas säng och sov en stund där, innan jag viskade : "Mamma, jag vill gosa nu" Efter en stunds gosande petade mamma på pappa och gick iväg och hämtade något....
Gissa min glädje när pappa kom in med tre presenter till bara mig!!
Jag hoppade och stutsade i sängen! Jag fick en armbandsklocka med dinousarier på (älskar dinousarier och vill vara stor och ha egen klocka), barbapapa böcker och polisstation i lego!
Vilken lycka!

1 kommentar:

mormor sa...

Hej Walle
du skall vara att du har så snälla föråldrar som köper så fina presenter åt dif men det är bevis att dom älskar dig dom vill att du skall ha det bra
många kramar från mormor o morfar