tisdag 17 februari 2009

Sportlov!
Ja, som ni redan vet så är ju mamma och pappa lärare... De har sportlov denna vecka, vilket betyder att jag också har det! Oj vad vi har hittat på saker, det började redan i helgen som var. De tog med mig till den stora pulkabacken, som ligger vid slalombacken. Vi åkte flera gånger nedför den branta backen. Jag älskade det! Sedan har det liksom fortsatt så varje dag. Vi är ute och leker i backen varje dag, utom idag... Idag åkte vi till badhuset! Å det var så skönt så ni anar inte. Efteråt köpte pappa något som jag annars aldrig ens får sniffa på....Fläsksvåls chips! Jag blev helt extas och tryckte in alla på en gång i munnen.... Bäst att passa på eftersom jag i vanliga fall inte får äta godis:)
Imorgon är det bestämt att vi ska åka till buslandet! Jag återkommer och berättar hur det var.
Det är bra ibland att vara en avkomma till ett par lärare. Jag misstänker att jag komma tycka annorlunda när  jag blir större och de tjatar på mig om skolan...
Puss på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Närå Walle, tänk inte på det där med skolan..:) Pappa får visa dig hur golf fungerar istället. Sedan har vi en sport som heter tennis, den är också skoj! Om man gillar någon av dessa sporter behöver man bara lära sig att räkna o skriva. Tycker man inte att idrott är kul kan man alltid komma o jobba hos sin farbror! Hej hej leverpastej

Anonym sa...

Farfar har sportlov året runt,bra ide med pulkabacken den tar jag i morgon. Och när du kommer upp till oss ska vi åka till älgfarmen och mata älgarna, det kommer du att gilla. Tror du mamma och pappa vågar följa med.

Anonym sa...

Va härligt du har de!! Pulkabacken, badhus o chips, kan inte bli bättre!!
Jag håller me farbror Tommy.. Bli idrottsproffs o tjäna massor me pengar.. eller jobba hos honom o tjäna lite mindre! Haha..
Å jag skulle verkligen vilja se farfar i backen på en pulka!! Haha.. Vicken syn!! Sorry farfar!!
Ha de gott o sköt om dina föräldrar eller kanske de ska va tvärtom!!
Kram