tisdag 23 september 2008

Nu är man inne i systemet....

Ja mina kära vänner.... Nu är jag då inne i systemet, jag har nämligen börjat inskolningen på förskolan! Pappa går dit varje dag med mig, och mamma ringer på sin rast och frågar ut pappa hur det har gått:)
Hur det går? Ja, jag är ju mig lik, så det går förstås jätte bra. Snart har jag lindat damerna som är på min avdelning runt lillfingret. Idag pussades jag! Och jag åt banan, som en snäll dam gav mig, trots att jag 20 minuter tidigare vägrade äta banan hemma.... Pappa blev så paff att han nästan tappade hakan. Hihi...
Jag bryr mig inte om pappa så mycket, han sitter vid sidan av och tittar på mig. Men jag har fullt upp att upptäcka alla nya leksaker och människor, så personalen säger att jag är så lugn och harmonisk och att jag knappt skulle behöva någon inskolning. Det är bara mamma som är orolig, men å andra sidan, hon oroar sig jämt när det gäller mig. Pappa också förstås, men han är lite coolare än mamma:)

Jag är en riktig pussgurka, och jag älskar att krama alla snälla människor jag möter! I helgen åkte vi in till stan och på ett ställe var det en massa motorcykelknuttar! Jag tyckte de såg spännande ut med sitt vildvuxna hår och skägg, så jag ville kramas! Men då såg de jätte rädda ut och vågade inte inte ta mig, trots att mamma höll fram mig:) Men de var snälla och pratade med mig iallafall.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en riktig goding du Walle! Börjat på dagis och allt, ja vad tiden går.
Kramelikram!

Anonym sa...

Hej Walle! Du kommer nog att få jätteroligt på dagis.
Kram/ fammo

Anonym sa...

Hej Walle!
Det är roligt att höra att det går
bra på förskolan.Du kommer nog att få jätte roligt där med alla barnen
Ochså kan du ju charma alla fröknar tror jag.
Många kramar från mormor och morfar

Anonym sa...

Ja du Walle, snart börjar du skolan och vips så är du en fjunig tonåring - suck vad tiden går fort

Anonym sa...

Tänk vad tiden går. Redan inskolning på dagis. Ja du kommer få de bra och lära dig massa bus på dagis, de kan jag säga att de har jag gjort hihi. Mamma o pappa blir gråhårig på mig i bland när jag kommer hem o lärt mig något nytt. På dagis har vi en klätter ställning där jag sett hur dem stora barnen gör så nu hänger jag mig i handfatet hemma o de är inte populärt, men jag skratta o tycker de är roligt. Kram Sabina