fredag 27 juli 2012

Morgonpigga barn...

Ja, mamma & pappa har den stora förmånen att ha två morgonpigga barn:) Med morgonpigga menas att vi brukar vakna & göra oss hörde vid 0500 på morgonen... Vid den tiden är pappa mer eller mindre medvetslös, mamma har väl lättare att komma upp även om hon skulle föredra att ligga i sängen någon timme till:) Iallafall, pappa är iväg & sliter. Mamma är hemma med oss barn, vilket har gått väldigt bra. Vi hittar på saker nästan varje dag, nån dag fuskar vi & håller oss mest hemma. Men vi har hunnit med stranden, lekplatser, kompisar, Zoo, cykling, Pettson & Findus... Ja lite allt möjligt. Jag, Walle springer varje morgon ner till köket & kryssar över på almanackan, då är det lättare för mig att se hur länge det dröjer tills pappa kommer hem:) På söndag fyller Olivia 1 år! Vi ska ha ett litet kalas för henne, jag & mamma. Några av våra kompisar ska komma & fira henne. Hon lär ju inte riktigt förstå att det är henne vi firar, men hon kommer säkert tycka det är lite skoj iallafall! Sedan fyller jag 5 år! Jag önskar mig Ben 10, skylanders & bakugan! Det är det enda jag leker med just nu. I kväll hade jag en väldigt intressant pratstund med mamma.... Vi pratade om andar! Eller, jag pratade & mamma lyssnade på mig:) Jag förklarade för mamma om andar, just nu funderar jag ganska mycket på döden. Är lite orolig över vad som händer när man dör...

Inga kommentarer: