söndag 3 juni 2012

Mamma & pappa åldrades 10 år i morse.....

Ja det är sant! I morse vaknade mamma av att jag (Walle förstås) stod vid deras säng och såg lagom skyldig ut... "Mamma, blir du arg på mig om jag berättar att jag har svalt en 5:krona?" Mamma har nog aldrig vaknat så fort i hela sitt liv.... Mamma svarar: " nja, mamma blir nog mest rädd och kanske lite arg. Har du verkligen svalt en 5-krona? Hämta din spargris & visa mig hur pengen såg ut" Mycket riktigt, jag plockar ut en 5kr.... Nu vaknar även pappa till riktigt, mamma ring 1177! Tanten i telefonen verkade ha lika svårt att förstå hur jag lyckats svälja en 5-kr. Men rådet mamma fick var iallafall att hålla utkik i toaletten fyra dagar framåt. Om inget har kommit ut måste vi nog ringa en doktor....Skulle jag plötsligt få ont i magen så är det bara för pappa att agera rallyförare till akuten.... Så, fortsättning följer... Behöver jag säga att mamma & pappa är en aning nervig?

Inga kommentarer: